TaiwAnnie dindag/woensdag - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Anneke Ausma - WaarBenJij.nu TaiwAnnie dindag/woensdag - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Anneke Ausma - WaarBenJij.nu

TaiwAnnie dindag/woensdag

Door: TaiwAnnie

Blijf op de hoogte en volg Anneke

16 Augustus 2017 | Taiwan, Taipei

Op dinsdag 15 augustus in de avond stond mijn vlucht naar Taipei, Taiwan gepland. Omdat ik niet zo'n fan ben om lang op een vliegveld rond te hangen, vooral niet in mijn eentje, vond ik het niet zo erg om wat later te vertrekken richting Schiphol. Bertus bracht me (de schat) en jawel hoor: file! Toch niet helemaal geslaagd, maar het viel uiteraard allemaal wel mee en rond 18.00 uur was ik op Schiphol. Bagage afgeven en dat moet je tegenwoordig zelf doen, alsof ik daar zo handig in ben. En natuurlijk: koffer te zwaar. Niet heel veel maar wel genoeg om of bij te betalen of er wat uit te halen. Ik koos voor het laatste en dan sta je dus midden op Schiphol met je koffer open. Ik had er weinig moeite mee. Gelukkig werkte het, twee boeken eruit en voila, 23 kilo schoon aan de haak, koffer mocht mee. Dat ik wat extra bagage had mee te zeulen, daar werd niet om gevraagd. Koffer weg en op naar de security. Daar was het gewoon echt rustig. In no time, met alles erop en eraan (riem af, alles uit de zakken, laptop en iPad apart en zelfs nog een check van mijn handbagage) was ik erdoor. Douane idem, nog geen 18.30 uur. Bij Starbuck een bak thee gescoord en even op een oplaadplek mijn telefoon weer op 100 % gezet en natuurlijk dan gelijk maar even appen. Daarna rondje winkels, maar omdat ik nu al erg veel boeken in mijn handbagage had die gelaten voor wat ze zijn. Rond 19.30 naar de gate gelopen en team Chili ging dus inderdaad ook richting Taiwan over Amsterdam. Vliegtuig dus erg vol, ik had een stoel aan het gangpad en bij het raam zat een meneer die bijna 2 stoelen kon gebruiken. Even de hoop dat de middelste stoel vrij bleef maar niet. Een dame kwam ons gezelschap houden en aan mijn kleding kon ze zien dat ik naar de Universiade ging. Zij dus ook, voor welke sport dan? Gymnastics! Zij, Marja, als R-Judge en ik als E-jurylid. Hoe toevallig kan dat dan zijn? Annieways, het was wel even gezellig om te kletsen met iemand die snapt dat jureren een uit de hand gelopen hobby is. Ik kan dan nog vakantie dagen opnemen, Marja heeft gewoon onbetaald verlof moeten opnemen. Een filmpje en maaltijd verder toch maar proberen wat te gaan slapen en zowaar lukte dat voor een paar uurtjes. Alles bij elkaar viel de reis niet tegen (oke, ontbijt was wat minder) en waren we iets eerder in Taipei dan gepland. Douane ging soepel en daarna een half uurtje wachten op ons vervoer naar het hotel. Ook daar ging het vlot, naar het ITO service team voor alle technische details (kleding, lunch/diner bonnen en meer van dat geneuzel). Naar de kamer (ruikt alsof er gerookt is - jammer), die is verder prima, douche en bed mega groot. Even wat uitpakken, kost altijd even tijd om mijn draai te vinden. Om 17.00 uur met Marja een rondje hotel gedaan, wat is waar (ontbijt, diner, gym, sauna etc) en even in een mini supermarkt gekeken (alleen cash maar dat konden we regelen in het hotel). Daarna terug naar de kamer, kleding gepast. Het past, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Niet mijn cup of tea. Schijnt dat we dit moeten dragen bij de openingsceremonie op zaterdag. Koffer verder uitgepakt, alles een plekje gegeven wat logisch is. Je neemt toch ongeveer een huishouden mee in een koffer. Althans, ik dan. Rond 19.30 eten en kennis gemaakt met nieuwe juryleden en geknuffeld met bekende juryleden. Dat komt dus wel goed. Daarna nog even een kort rondje in de gym gedaan en op de kamer afgemaakt. Onder de douche (die is heerlijk) en nu hopen dat ik zo kan slapen. Op naar morgen: juryvergadering en loting!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2017

TaiwAnnie dindag/woensdag
Anneke

HR adviseur. Internationaal jurylid turnen dames. Gek, leuk, gezellig, normaal.

Actief sinds 16 Aug. 2017
Verslag gelezen: 1070
Totaal aantal bezoekers 1894

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

16 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: